Każdy właściciel salonu kosmetycznego chce odpowiednio zoptymalizować pracę, obecnie dobrym pomysłem jest oprogramowanie które będzie służyło do dokonywania rezerwacji.

Dzięki temu będziemy mogli ułatwić rezerwację klientów i jak i cały system i kalendarz w firmie. Oczywiście aplikacja powinna być prosta i przejrzysta aby użytkownik, który uruchomił ją po raz pierwszy, tak by było można umówić się na spotkanie za pomocą formularza kontaktowego. Umówienie się na wizytę to pierwszy kontakt, jaki klient ma z salonem, więc chcesz zostawić pozytywne pierwsze wrażenie. Gdy klienci zobaczą dostępność online, mogą umówić się na spotkanie i od razu otrzymać potwierdzenie e-mailem. Oprogramowanie do planowania online będzie zawierało wszystkie istotne informacje na temat wolnych terminów w salonie. Z drugiej stronie właściciel będzie widział nowe rezerwacje w kalendarzu aktualizującym się online na bieżąco. Każdy właściciel salonu boi się że część klientów nie przyjdzie na umówioną wizytę. Zdarzają się klienci, którzy zapominają o swoich spotkaniach lub pojawiają się w złym dniu lub o niewłaściwej godzinie. Dzięki automatycznym przypomnieniom o spotkaniach możesz uniknąć niepojawienia się bez konieczności dzwonienia do klienta. Oprogramowanie z salonem automatycznie wysyła klientowi e-mail lub SMS z przypomnieniem, Klient ma dostęp do kalendarza o każdej porze dnia i nocy, to duża wygoda, jeżeli przykładowo dowiemy się że musimy przełożyć termin będziemy mogli zrobić to szybko dzięki aplikacji. Planowanie wizyt może nie być skomplikowanym zadaniem, ale wymaga dobrego planowania.

Podwójne rezerwacje lub słabe planowanie mogą powodować problemy, ale na szczęście internetowy system rezerwacji może obsłużyć złożone harmonogramy.

Oczywiście systemy rezerwacji takie jak aplikacja Moment.pl gwarantują bezpieczeństwo danych naszych klientów co jest bardzo ważne zwłaszcza kiedy musimy brać pod uwagę przepisy RODO. W związku z tym trzymanie danych klientów w zeszycie, lub też w arkuszu kalkulacyjnym może nie być najlepszym pomysłem.