Te osoby, które jadą do UK muszą mieć numer ubezpieczenia społecznego. Bez tego nie otrzymamy legalnej pracy. Każdy pracodawca będzie pytał o ten numer, dlatego nie mamy innego wyjścia jak go otrzymać z urzędu.

Problemem często dla nas nowo przybyłych jest załatwianie formalności z urzędnikami. Musimy być tam osobiście, a zatem towarzyszy nam stres. Można to obejść i można pojechać razem z księgowym, który jest w stanie nam pomóc. On zna język angielski i jest w stanie nas przeprowadzić przez całą procedurę. Jeśli chcemy korzystać na terenie UK z zasiłków albo chcemy korzystać z pomocy medyczne nieodpłatnej to bez takiego numeru nie ma takiej możliwości.

Nie ma, co ryzykować wizyty płatnej u lekarza, bo może to być dla nas naprawdę bardzo, ale to bardzo kosztowne. Lepszym rozwiązaniem będzie zarejestrować numer tym bardziej, że nie trwa to długo i wiele można później na tym zyskać. Taki numer przyznawany jest raz na całe życie. Nawet, jeśli za rok wyjedziemy z UK i za trzy lata wrócimy to nadal będzie aktywny i nic nie trzeba już w urzędach załatwiać.

Potrzebne dokumenty do rejestracji ubezpieczenia społecznego

Potrzebny nam będzie paszport, a zatem jeśli wyjeżdżamy na stałe to trzeba się do tego przygotować. Dowód osobisty z Polski tutaj nie wystarczy. Na spotkanie z urzędnikiem trzeba zabrać również dokumenty, które potwierdzą, że mieszkamy na terenie UK. Może to być rachunek za prąd lub za gaz. Przydaje się również umowa o pracę albo paski wypłaty.

To potwierdzi, że już pracujemy i że nic nie kombinujemy tylko chcemy naprawdę mieszkać na terenie UK i tutaj pracować. Jeśli założyliśmy własną firmę to trzeba będzie dostarczyć rachunki za towary i usługi. Nie ma tego aż tak dużo żebyśmy sobie z tym nie poradzili, ale jeśli mamy jakieś pytania to najlepiej będzie odwiedzić firmę księgową księgowy Londyn. Oni załatwiają takie formalności, co oznacza, że znają się na tym bardzo dobrze. Wystarczy skontaktować się z nimi już teraz, powiedzą nam, co należy robić żeby uzyskać taki numer ubezpieczenia społecznego.